FAQ


Her kan du finde svar på de oftest stillede spørgsmål

Er det gratis at oprette en bruger på Flat'r?

Ja

Er det gratis at oprette en ejendomsprofil?

Ja

Hvordan tjener Flat'r penge?

Det er gratis at bruge Flat’r – både som boligsøgende, andelsboligforening og ejendomsejer. Flat’r tjener først penge, når en boligsøgende skriver sig op på en ejendoms venteliste, da vi tager et administrationsgebyr på kr. 29,-. Derudover går kr. 19,- af prisen på opskrivningen til Flat’r.

Eksempel:
En boligsøgende skriver sig op på en venteliste som aktivt søgende, og prisen for at stå på denne venteliste er kr. 200,-. Den boligsøgende skal her betale kr. 229,-, hvoraf andelsboligforeningen eller ejendomsejeren modtager kr. 181,-, og Flat´r modtager kr. 48,-.

Hvordan beskytter Flat'r min data?

Hos Flat’r går vi meget op i sikkerhed, og din data er beskyttet efter state-of-the-art sikkerhedsstandarder. Behandling og håndtering sker på etisk vis og er dokumenteret efter gældende lovgivning. Vi deler så vidt muligt ikke data med tredjeparter – kun i forbindelse med kvantitative statistikker, planlægning af markedsføring og teknisk support.

Vil du høre mere om, hvordan vores datasikkerhed er bygget op, er du meget velkommen til at sende os en mail eller give os et kald på telefon 2799 9000.

Hvad er forskellen på at være passiv og aktiv på en venteliste?

Forskellen på at være aktiv og passiv på en venteliste er, at du bliver tilbudt lejligheder, når du er aktiv. Når du er passiv, vil du ikke høre om det, når der er ledige lejligheder, også selvom du er den næste i køen.

Du avancerer løbende på de ventelister, du står på og holder din respektive plads i køen – uanset om du er aktiv eller passiv.

Mister jeg min plads på en venteliste, hvis jeg ændrer status mellem passiv og aktiv?

Nej, du vil altid holde din respektive plads på en venteliste, så længe du betaler den årlige opkrævning.

Hvad sker der med mine opskrivninger, hvis Flat’r ikke eksisterer mere?

Flat’r er kommet for at blive. Men er det naturligvis rart at vide, at der er tænkt over muligheden for, at det ikke eksisterer en dag. I det tilfælde vil alle administratorer af ejendommene modtager alt det data, vi har, som de har brug for, for at kunne opretholde deres ventelister intakte.

Hvis jeg ændrer status fra passiv til aktiv, skal jeg så betale fuld pris for den nye status?

Nej, det skal du ikke. Går du fra passiv til aktiv, modregner vi differencen, så du kun skal betale for det der er ekstra.

Eksempel:
Du har betalt kr. 50,- for at stå passiv på en venteliste. Et par måneder efter beslutter du dig for, at du gerne vil være aktiv, som koster kr. 200,-. Du vil her kun skulle betale kr. 150,- ekskl. administrationsgebyr.

Hvis jeg ændrer status fra aktiv til passiv, får jeg så kompenseret for differencen?

Nej. Har du først betalt for at være aktiv, er betalingen bindende og gældende for et år frem. Du er naturligvis velkommen til at ændre status til at være passiv, men Flat’r giver ikke tilbagebetaling for differencen.

Fandt du ikke svar på dine spørgsmål?

Send os en mail